torsdag 13 februari 2014

Förutsättningar och investeringstaktik


Idag består portföljen av åtta bolag som jag tror kommer leverera goda resultat och förhoppningsvis goda aktieutdelningar i många år framöver. Värdet är idag runt 65.000 kr och varje månad sker inköp för 1.500 kr. Oavsett var börsen står köper jag nya andelar i något av mina 8 bolag vilket i längden kommer resultera i att jag ibland kommer köpa väldigt dyrt, ibland väldigt billigt och summan av kardemumman kommer bli att jag över tid kommer få ett rimligt GAV.

Vilket bolag jag köper en specifik månad varierar, men har jag köpt ett utav bolagen köper jag aldrig i det igen förrän jag köpt en runda i de andra sju först. Utdelningarna stannar i depån och återinvesteras. Jag räknar med att det årligen sätts in 25.000-30.000 kr i portföljen vilket kommer resultera i att varje bolag årligen inhandlas ungefär 2 gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar