tisdag 18 februari 2014

Månadsuppföljning januari-februari

Jag stämmer av min portfölj den andra helgen i varje månad, varför jag gör det just då och inte den sista som alla andra är något oklart men varför byta ett vinnande koncept?

Observera att diagrammen skiljer sig något åt avseende startmånad p.g.a. att jag ändrat om och inte har data till alla diagrammen.

Uppföljningen utgår ifrån följande tre värden:
Insatt: Detta är summan av alla insättningar jag gjort till portföljen
Insatt+nettoutdelat: Detta är summan av "insatt" + alla nettoutdelningar jag någonsin fått









Värde: Detta är summan av innehaven samt ev. saldobalans på avstämningsdagen.




Detta diagrammet är helt enkelt summan på avstämningsdagen. För varje utdelning jag får kommer avståndet mellan "insatt+nettoutdelat" och "insatt" öka.

Detta diagrammet är helt enkelt värde/insatt. Eftersom värde innefattar utdelningar ska förhoppningsvis denna grafen röra sig sakta men säkert upp med tiden.

Detta diagrammet utgår från att jag tar totalt värde och härleder detta till antingen insatt, nettoutdelat eller värdeökning.



Har ni några tips/förslag på fler diagram som skulle vara intressanta att presentera?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar